
Sinds deze week heeft BetCity.nl een nieuwe vorm van hun Superboost. Het is mogelijk om liefst 40 euro op deze verhoogde odd te zetten. Wat ze er níet bij vermelden is dat ze de oorspronkelijke odd eerst flink verlagen. Hierdoor lijkt de Superboost een stuk aantrekkelijker. Misleidende praktijken of slimme marketing?
Update 2 februari: Ook bij de wedstrijd Ajax – Feyenoord haalt BetCity hetzelfde misleidende trucje uit. De beide teams scoren-quotering is eerst verlaagd naar 1.49 terwijl de normale odd 1.79 was.
BetCity is een bekende en inmiddels gevestigd online casino en bookmaker in Nederland. Ze hebben vaak interessante promoties voor hun spelers en aardige welkomstbonussen. Met hun nieuwe Superboost slaan ze echter wel flink de plank mis.
Deze vrijdag pakt BetCity uit met een Superboost voor de wedstrijd NAC Breda – Heracles Almelo. De ‘beide teams scoren‘ odd wordt verhoogd van 1.59 naar 2.00, een flinke verhoging zou je denken!
Wat ze er niet bij vermelden is dat deze quotering van 1.59 helemaal geen gangbare quotering is. BetCity is een Kambi bookmaker, net als onder andere Unibet en 711. Bij deze bookmakers ligt de quotering voor beide teams scoren op 1.77 en 1.86. De verhoging naar 2.00 is dus helemaal niet zo’n Superboost als Betcity beweert.
BetCity probeert dus spelers te verleiden met een Superboost op basis van een oorspronkelijke odd die helemaal niet marktconform is. Dit is ook makkelijk te concluderen uit odds voor ‘beide teams scoren’ voor de wedtrijd Heracles – NAC. ‘Ja’ staat bij BetCity op 1.59, ‘Nee’ heeft een quotering van 1.98. Dit zou een flinke winstmarge van ruim 20% betekenen, iets wat bookmakers in Nederland bij geen enkele weddenschap normaal gesproken doen.
Ter vergelijking, bookmaker 711 hanteert voor deze weddenschap de odds 1.86 en 2.10. Dit betekent een winstmarge van 2.50%.
Deze misleidende praktijk doet sterk denken aan de ‘van/voor-prijzen die online webshops vaak hanteren. Winkels hanteerden vaak een veel te hoge ‘van’-prijs waardoor het leek of consumenten een hoge korting krijgen. Sinds 2023 zijn deze misleidende marketingacties verboden:
Een verkoper kan dan niet meer korte tijd de prijs van een product verhogen, de prijs daarna verlagen en dan deze ‘van-voor’-prijs vervolgens onterecht presenteren als een aanbieding of een aanzienlijke korting.
(Rijksoverheid)
Kortom, BetCity lijkt een vergelijkbare misleidende tactiek toe te passen als de inmiddels verboden ‘van/voor’-prijzen, door een niet-marktconforme, kunstmatig lage oorspronkelijke odd te presenteren om de Superboost aantrekkelijker te maken.
Welkomstbonus
€50 FREE BET
Welkomstbonus
€50 FREE BETS
Welkomstbonus
€50 FREE BET
⛔ Helaas heb je geen toegang tot deze website
Je wordt nu doorgestuurd naar Speel Bewust in 5 seconden.